עברית | русский | English | العربية

כניסה לחברים

דוא''ל סיסמה שכחת סיסמה?
זכור אותי

סקר על הרגלי הצפייה בפרסומות בערוצים המסחריים וכללי שידור הפרסומות

מי מאיתנו לא סובל מכמות הפרסומות המשודרות יום יום, שעה שעה בטלוויזיה? זה גוזל זמן, זה מטריד, ולצופה בבית זה מיותר. ערכנו סקר קצר בקרב 500 חברי הפאנל שלנו בעניין זה

 

בזמן מעבר לפרסומות בטלוויזיה, מה את/ה עושה?

  • כ-43 אחוזים מנצלים את זמן הפרסומות לעיסוקים אחרים
  • כ-28 אחוזים עוברים לערוץ אחר
  • כ-20 אחוזים ממשיכים לצפות בפרסומות
  • כ-9 אחוזים ענו תשובות אחרות כשהדומיננטית ביותר היא שאין להם כלל טלוויזיה

 

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו

 

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו קבעה כללים מנחים  לגבי שידור פרסומות על ידי הערוצים המסחריים. קראו את הכללים ותבינו איך זה עובד, אולי תוכלו לחסוך לא מעט דקות יקרות בערב לטובת עיסוקים אחרים:

  1. הפרסומת היה חצי דקה או דקה אך לא יותר מדקה וחצי
  2. לזכיין המשדר לאורך כל היום מותר לשדר פרסומות באורך של יעלה על 10 אחוזים מסך השידורים, ועד 10 דקות בכל שעה לאורך היום.
  3. בזמן צפיית שיא, בשעות 20:00-24:00, יכול בעל זיכיון השידור  לשדר פרסומות בזמן כולל של עד 40 דקות.
  4. שידור פרסומות מותר ברגע הגיוני בין מעברים של סצנות לדוגמא.
  5. בימי אבל לאומי, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום הזיכרון לחללי צה"ל אסור לשדר פרסומות.
  6. בין מקבצי פרסומות חייבת להיות הפסקה של 20 דקות לפחות.
  7. בכל שעה ניתן לפרסם עד שלושה מקבצי פרסומות שכל אחד לא יהיה ארוך יותר מ-5 דקות
  8. בשידור חי ניתן לשדר מקבצי פרסומות קצרים במרווחים קצרים מ-20 דקות.
  9. בשידורי ספורט חיים המעבר לפרסומות יהיה ברגע שלא יקטע מהלכים ומותר רק במחציות וכדומה.
  10. בזמן הקרנת סרט מותר לזכיין לשדר פרסומות רק לאחר חצי שעה מתחילת הסרט. לאחר חצי שעה נוספת מותר לשדר מקבץ נוסף. לאחר מכן - כל 20 דקות.

הערוץ המסחרי הראשון שעלה לאוויר היה ערוץ 2. טלעד הזכיינית היתה הראשונה לשדר, יעקב איילון פתח את השידור במבזק חדשות, בשעה 14:00 ב-4 לנובמבר 1993. מקבץ הפרסומות היה לאחר 5 דקות בלבד ובו שודרו פרסומות ל: שלטי חוצות נור, מסטיק אורביט וחטיף או.קיי.

 

צפו בשידור הראשון של ערוץ 2